Έχω και γώ δικαιώματα, είμαι παιδί - Β΄ τάξη - εργαστήρια δεξιοτήτων

 Με την Β΄ τάξη ολοκληρώσαμε την 2η θεματική ενότητα των Εργαστηρίων δεξιοτήτων, και θέμα ‘Έχω και γώ δικαιώματα, είμαι παιδί’

 Στο 1ο εργαστήριο μας γνωριστήκαμε καλύτερα καταγράφοντας τα ενδιαφέροντά μας και κάναμε το συμβόλαιο της τάξης. 

Συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε για τους κανόνες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας στην τάξη . 

 Στο 2ο εργαστήριο είδαμε στο διαδίκτυο εικόνες ανθρώπων που διαβιούν σε περιβάλλον φτώχειας και ελλείψεων. 

Συζητήσαμε στην ολομέλεια και μάθαμε για την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων εστιάζοντας στα δικαιώματα των παιδιών. Είδαμε ένα σχετικό βίντεο κατά το οποίο μάθαμε περισσότερα για αυτά . 



Τα παιδιά έπειτα συμπληρώνουν τρία φύλλα εργασίας. Στο βασικοτερο απο αυτά τα παιδιά συμπληρώνουν την ακροστιχίδα των δικαιωμάτων των παιδιών και ζωγραφίζουν την αφίσα του. 

 Τέλος παίξαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι στο διαδίκτυο με το ίδιο θέμα. 



 Στο 3ο εργαστήριο δώσαμε έμφαση στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Παίξαμε δυο ομαδικά παιχνίδια (‘’να αλλάξουν θέση όσοι’’ και ‘’φεύγω για διακοπές’’) με σκοπό την εμπέδωση της σημασίας της διαφορετικότητας αλλά και της αλληλοσυμπλήρωσης των διαφορετικων ανθρώπων σε εμφάνιση αλλά και χαρακτήρα. 

Κατόπιν είδαμε το βίντεο τα ‘γυαλιά της διαφορετικότητας και εμπνεόμενοι απο αυτό πραγματοποιήσαμε μια βιωματική δραστηριότητα κατα την οποία ο κάθε μαθητής προσπάθησε να γράψει το όνομα του μπροστά στον καθρέφτη αντικατοπτρίζοντας τις δυσκολίες κάποιων ανθρώπων.

 Στο 4ο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε μια σύντομη βιωματική συνειδητοποίηση των στερεοτυπικών αντιλήψεων για το φύλο. Είδαμε εικόνες παιδιών και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε αν είναι αγόρια η κορίτσια. Έπειτα είδαμε επαγγέλματα και καταστάσεις που κυριαρχούνται συνήθως η έχουν εδραιωθεί στην αντίληψη πολλών ανθρώπων ως προνόμιο ενός μόνο φύλου. Τέλος αφου προβληματιστήκαμε απο αυτά συζητήσαμε για το τί επαγγελμα θα ήθελαν να κάνουν οι ίδιοι μαθητές όταν μεγαλώσουν. 

 Στο 5ο εργαστήριο επιχειρήσαμε την ανάπτυξη ενσυναίσθησης και σεβασμού προς τους πρόσφυγες. Αρχικά είδαμε δυο βίντεο(1,2) ευαισθητοποίησης,(συζητήσαμε για τους πολέμους και τις επιπτώσεις τους στους ανθρώπους και είδαμε στο χάρτη την πορεία που ακολουθούν οι πρόσφυγες για να ερθουν στον τόπο μας . 




Κατόπιν βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και με βιωματικά παιχνίδια αναπαραστήσαμε την πορεία των προσφύγων προς την ασφάλεια . 



Τέλος τα παιδιά κλήθηκαν να διαλέξουν 5 πράγματα που θα έπαιρναν μαζί τους αν έφευγαν απο το σπίτι τους και μετά να τα πετούν ένα ενα μεχρι να κρατήσουν ένα . 



 Στο 6ο και τελευταίο εργαστήριο χρώματίσαμε και μετατρέψαμε σε βιβλίο τα εικονογραφημένα δικαιώματα του παιδιού . 

Το εργαστήριο έκλεισε έκφραση απόψεων, συναισθημάτων, αποτίμηση και βιωματικό παιχνίδι ενσυναίσθησης και συνεργασίας με τους συμμαθητές μας .