Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα,Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!! - Ε΄ τάξη - εργαστήρια δεξιοτήτων

 

 Η Ε΄ τάξη ξεκίνησε την 3η θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων με το θέμα “Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα,Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!”.

Στο 1ο εργαστήριο αρχικά o εκπαιδευτικός εξήγησε στους μαθητές/τριες πως στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν την έννοια της «ταυτότητας» ενός ατόμου. Στη συνέχεια αφού τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της «ταυτότητας» περιέγραψαν τον εαυτό τους με δυο λέξεις, ενώ έπειτα είδαν φωτογραφίες με παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά (εθνικότητα, θρησκεία, χρώμα κ.λπ) και ανά ομάδες σημειώσαν τα κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά των παιδιών.

 Στο τέλος του εργαστηρίου τα παιδιά έπαιξαν παντομίμα. Ένας/Μία μαθητής/τρια από κάθε ομάδα πήρε από το «Κουτί της Ταυτότητας» ένα κλειστό χαρτάκι με μία λέξη κλειδί, όπως, εαυτός, άλλος, συνεργασία, κοινότητα, ομαδική εργασία και προσπάθησε να το κάνει κατανοητό στους υπόλοιπους με μη λεκτική επικοινωνία.


Ξεκινώντας το 2ο εργαστήριο τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας που αποτελεί παιχνίδι αυτογνωσίας. Στη συνέχεια έγραψαν σε μία κόλλα χαρτί (5) πέντε προτερήματα και (5) πέντε ελαττώματα που έχουν. Ακολούθως, σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης ανέφεραν τα θετικά και τα αρνητικά τους στοιχεία (όποιος/α επιθυμούσε), αφού πρώτα η ολομέλεια της τάξης είχε αναφέρει τα θετικά και αρνητικά στοιχεία του κάθε παιδιού (όποιος/α επιθυμούσε).  
 

Στόχος του 3ου εργαστηρίου είναι να μάθουν οι μαθητές/μαθήτριες να καταλαβαίνουν κάποιον που βρίσκεται σε δύσκολη θέση, να προσεγγίζουν τα συναισθήματά του και να σκέφτονται πως πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν αλλά και να εκφράζουν αναλόγως και τα δικά τους συναισθήματα. Αρχικά διαβάστηκε στην τάξη η ιστορία ενός προσφυγόπουλου από τη Συρία μέσα από την οποία, τα παιδιά κατάλαβαν πως η ανάγκη του άλλου θα μπορούσε να γίνει και δική τους. Στη συνέχεια οι μαθήτριες/μαθητές προσπάθησαν να γράψουν και να κόψουν με ψαλίδι όχι με το κυρίαρχό τους χέρι (αυτό που γράφουν) αλλά με το άλλο. Στο τέλος προσπάθησαν να διαβάσουν ένα κείμενο σε μία γλώσσα με την οποία δεν έχουν καμία επαφή.
 

Στο 4ο εργαστήριο τα παιδιά έφτιαξαν το «Ψήφισμα της Τάξης για τους Ανθρώπους που Βρίσκονται σε Ανάγκη»  στο οποίο κατέληξε η ολομέλεια και αναρτήθηκε σε εμφανές σημείο μέσα στην τάξη. Στη συνέχεια οι μαθητές/μαθήτριες ζωγράφισαν μια  ιστορία με αφόρμηση ένα γεγονός της επικαιρότητας. 


Στο 5ο εργαστήριο προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τη θετική πλευρά μιας δύσκολης κατάστασης μέσα από εικόνες που μπορούν να θεωρηθούν δυσάρεστες. Επίσης προσεγγίσαμε με αισιοδοξία πράγματα τα οποία μπορούν να συμβούν, δημιουργώντας ομαδικά ένα σενάριο μίας δύσκολης κατάστασης, το οποίο στη συνέχεια το δραματοποιήσαμε.
 

 
Στόχος του 6ου εργαστηρίου είναι να μάθουν οι μαθητές/μαθήτριες να σκέφτονται κριτικά, να επικοινωνούν και να συνεργάζονται μεταξύ τους, καθώς και να βλέπουν τη θετική διάσταση των καταστάσεων. Αρχικά, παρουσιάστηκε ένα θέμα της επικαιρότητας που είχε θετική έκβαση για την τοπική κοινωνία και συγκεκριμένα η κατάκτηση του τοπικού πρωταθλήματος από την ομάδα του χωριού. Οι μαθητές/τριες εκφράσαν τις σκέψεις, τις απόψεις και τα συναισθήματά τους γύρω από το θέμα, ενώ δόθηκε έμφαση στη θετική διάσταση των καταστάσεων. 



Στο 7ο εργαστήριο έγινε ένας αναστοχασμός και μια αυτό-αξιολόγηση με τη συμπλήρωση ενός σχετικού ερωτηματολογίου.