Η Στ΄ τάξη ξεκίνησε την 2η θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων με το θέμα ‘’Ο σχολικός εκφοβισμός χτυπά την πόρτα του σχολείου’’.
Στο 1ο εργαστήριο αρχικά οι μαθητές και οι μαθήτριες κάθισαν σε κύκλο και συστήθηκαν με τον εξής τρόπο: ο πρώτος παίκτης είπε το όνομα του, ο δεύτερος είπε το όνομα του πρώτου παίκτη και στη συνέχεια το δικό του, ο τρίτος είπε τα δύο πρώτα ονόματα και μετά το δικό του κτλ. Μετά την πρώτη αυτή γνωριμία οι μαθητές και οι μαθήτριες πήραν ένα εικονικό μπαλάκι και το πέταξαν σε έναν συμμαθητή τους / σε μία συμμαθήτρια τους ζητώντας να πει ποιος/ποια είναι και τι του/της αρέσει να κάνει, καθώς και τι του/της άρεσε περισσότερο στη σημερινή ημέρα.
Στο
2ο
εργαστήριο οι
μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν
σε τρεις ομάδες και έπαιξαν το παιχνίδι
“Μάντεψε τον κανόνα” , έτσι ώστε μέσα
από την ομαδικότητα και τη συνεργασία
να καταλάβουν τη χρησιμότητα των κανόνων
για τη λειτουργία της ομάδας. Στη
συνέχεια έκοψαν χάρτινα ψαράκια, τα
οποία τα έβαψαν και μέσα έγραψαν κανόνες
με τους οποίους η ομάδα δε θα γίνει
“μαλλιά-κουβάρια”.
Στο τέλος του 2ου
εργαστηρίου η ολομέλεια της τάξης
μάζεψε τους κανόνες και υπογράφτηκε το
συμβόλαιο της τάξης.
Έπειτα είδαμε ταινίες μικρού μήκους για την ενδοσχολική βία και παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων, στο οποίο οι μαθήτριες και οι μαθητές κατανόησαν βιωματικά το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
Στο 5ο εργαστήριο τονίστηκε ότι το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού μπορεί να αντιμετωπιστεί και ότι αυτός που εκφοβίζεται μπορεί να τα καταφέρει καλά στη ζωή του. Παρουσιάστηκαν περιπτώσεις γνωστών ηθοποιών, τραγουδιστών και αθλητών, οι οποίοι παρόλο που δέχθηκαν εκφοβισμό, αντιμετώπισαν τον φόβο και κατάφεραν να πετύχουν στη ζωή τους. Στο τέλος του εργαστηρίου τα παιδιά πρότειναν τρόπους με τους οποίους ένα πρόσωπο που εκφοβίζεται μπορεί να αντιμετωπίσει τον εκφοβισμό.
Στο 6ο εργαστήριο μιλήσαμε για τον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbullying) και χρησιμοποιήσαμε το το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο του ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ του ΠΑΙΔΙΟΥ. Στη συνέχεια συζητήσαμε εάν τα παιδιά έχουν πέσει θύματα cyberbullying και αναφέραμε τρόπους προστασίας και αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών. Στο τέλος συμβουλευτήκαμε τον οδηγό του safeline.gr τονίζοντας ότι θα πρέπει να ζητάμε βοήθεια από τη Δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος σε περίπτωση διαδικτυακού εκφοβισμού.
Στο 7ο εργαστήριο τα παιδιά έγραψαν σε χαρτί του μέτρου τα δικά τους συνθήματα για το σχολικό εκφοβισμό.