"Ζούμε μαζί, αλλά ζούμε παράλληλα"

ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ

Πηγή: http://www.xronos.gr/detail.php?ID=97385
ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ 

Ζούμε μαζί, αλλά ζούμε παράλληλα 

   Ο καλύτερος τρόπος να φέρεις κοντά δύο ομάδες είναι οι κοινές δραστηριότητες. Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν εκπαιδευτικοί προκειμένου να φέρουν κοντά μαθητές ενός δημόσιου και ενός μειονοτικού σχολείου της Ξάνθης.

   Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μύκης και το 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης ήταν τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα επισκεπτόμενα χθες τα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής.

 Ρεπορτάζ Όλγα Τσιούλφα 



  Ο καλύτερος τρόπος να φέρεις κοντά δύο ομάδες είναι οι κοινές δραστηριότητες. Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν εκπαιδευτικοί προκειμένου να φέρουν κοντά μαθητές ενός δημόσιου και ενός μειονοτικού σχολείου της Ξάνθης. Διοργάνωσαν μία κοινή εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή μας, τους ξενάγησαν και έπειτα τους άφησαν να παίξουν. Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μύκης και το 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης, ήταν τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα.

   Τα παιδιά έφτασαν νωρίς το πρωί της Τρίτης 28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ), στην πανεπιστημιούπολη της Κομοτηνής συνοδευόμενα από τους δασκάλους τους. Ξεναγήθηκαν στο κλειστό γυμναστήριο, στο γήπεδο του στίβου, στο κολυμβητήριο. Είδαν τους χώρους όπου αθλούνται και κάνουν τα μαθήματά τους οι φοιτητές του πανεπιστημίου και γνώρισαν παράλληλα και κάποιους από τους καθηγητές που τους διδάσκουν. 



  «Στην αρχή της σχολικής χρονιάς σκεφτήκαμε ότι τα παιδιά θα έρθουν κοντά θα γνωριστούν μόνο εάν πραγματικά κάνουν κάτι μαζί, μία κοινή δράση. Είχαμε και άλλες δράσεις σε σχέση με πολιτισμικούς χώρους, που όμως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης δεν μπορέσαμε όλες να τις υλοποιήσουμε. Είπαμε έτσι να ξεκινήσουμε μέσα από τον αθλητισμό, είδαμε πράγματα μαζί, μοιραστήκαμε κοινά κεράσματα, γελάσαμε και παίξαμε και θα δούμε εάν τα παιδιά έχουν αλλάξει γνώμη για το τι είναι αυτό το μακρινό, το άγνωστο, το αλλόθρησκο», σημείωσε η Σμαράγδα Καρασιμοπούλου εκπαιδευτικός στο 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης. Η ίδια μαζί με τον καθηγητή φυσικής αγωγής του μειονοτικού σχολείου Μύκης κ. Καμέα, διοργάνωσαν την εκδρομή.




   Είναι κοινή διαπίστωση ότι χριστιανοί και μουσουλμάνοι «ζούμε μαζί, αλλά ζούμε παράλληλα», ανέφερε η εκπαιδευτικός. Στόχος του προγράμματος είναι «να ζούμε πραγματικά μαζί», τόνισε η εκπαιδευτικός. «Θα ήταν πολύ αισιόδοξο και ευοίωνο να γίνουν και παρόμοιες δράσεις και με άλλα σχολεία της περιοχής, αλλά δεν ξέρω αν και άλλοι συνάδερφοι εκπαιδευτικοί έχουν αυτή τη διάθεση. Εμείς πάντως θα το συνεχίσουμε και του χρόνου. Θα θέλαμε να έχει σχέση με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό παράλληλα, δηλαδή πιθανότατα να κάνουμε και μία επίσκεψη σε ένα αρχαίο θέατρο μαζί», ανέφερε. «Το σκεπτικό ήταν να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά από τον ορεινό όγκο, με τα παιδιά της πόλης, να ανταλλάξουν εμπειρίες, να ανταλλάξουν απόψεις, να παίξουν μαζί, να μοιραστούν την χαρά του παιχνιδιού και να αισθανθεί το ένα παιδί πιο κοντά στο άλλο, παρά τη χιλιομετρική απόσταση που τα χωρίζει», είπε ο κ. Καμέας. Περίπου 20 χλμ χωρίζουν τα παιδιά του ορεινού όγκου με τα παιδιά της πόλης, όμως δεν είναι συχνή η επαφή τους. Οι δάσκαλοι θεώρησαν σκόπιμο να γεφυρώσουν αυτή την απόσταση.

   Στην εκδρομή συμμετείχαν παιδιά ηλικίας 8-10 ετών και ολοκληρώθηκε με παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα που διαμόρφωσε το ΤΕΦΑΑ. Επιδίωξη του ΤΕΦΑΑ είναι να επεκταθεί αυτό τα πρόγραμμα και για το λόγο αυτό έχει κατατεθεί πρόταση προς το αρμόδιο υπουργείο. Οι εμπνευστές ευελπιστούν ότι θα δώσουν τη δυνατότητα στα σχολεία της περιοχής μας να το υλοποιήσουν.




Εφημερίδα Χρόνος 29-04-2015
Ο καλύτερος τρόπος να φέρεις κοντά δύο ομάδες είναι οι κοινές δραστηριότητες. Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν εκπαιδευτικοί προκειμένου να φέρουν κοντά μαθητές ενός δημόσιου και ενός μειονοτικού σχολείου της Ξάνθης Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μύκης και το 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης ήταν τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα επισκεπτόμενα χθες τα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής

Πηγή: http://www.xronos.gr/detail.php?ID=97385

ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ Ζούμε μαζί, αλλά ζούμε παράλληλα 29.04.2015 Ο καλύτερος τρόπος να φέρεις κοντά δύο ομάδες είναι οι κοινές δραστηριότητες. Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν εκπαιδευτικοί προκειμένου να φέρουν κοντά μαθητές ενός δημόσιου και ενός μειονοτικού σχολείου της Ξάνθης Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μύκης και το 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης ήταν τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα επισκεπτόμενα χθες τα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής Ρεπορτάζ Όλγα Τσιούλφα Ο καλύτερος τρόπος να φέρεις κοντά δύο ομάδες είναι οι κοινές δραστηριότητες. Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν εκπαιδευτικοί προκειμένου να φέρουν κοντά μαθητές ενός δημόσιου και ενός μειονοτικού σχολείου της Ξάνθης. Διοργάνωσαν μία κοινή εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή μας, τους ξενάγησαν και έπειτα τους άφησαν να παίξουν. Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μύκης και το 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης, ήταν τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα. Τα παιδιά έφτασαν νωρίς το πρωί της Τρίτης 28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ), στην πανεπιστημιούπολη της Κομοτηνής συνοδευόμενα από τους δασκάλους τους. Ξεναγήθηκαν στο κλειστό γυμναστήριο, στο γήπεδο του στίβου, στο κολυμβητήριο. Είδαν τους χώρους όπου αθλούνται και κάνουν τα μαθήματά τους οι φοιτητές του πανεπιστημίου και γνώρισαν παράλληλα και κάποιους από τους καθηγητές που τους διδάσκουν. [Οι δάσκαλοι των μαθητών μαζί με τον αναπληρωτή καθηγητή του ΤΕΦΑΑ Βαγγέλη Αλμπανίδη] «Στην αρχή της σχολικής χρονιάς σκεφτήκαμε ότι τα παιδιά θα έρθουν κοντά θα γνωριστούν μόνο εάν πραγματικά κάνουν κάτι μαζί, μία κοινή δράση. Είχαμε και άλλες δράσεις σε σχέση με πολιτισμικούς χώρους, που όμως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης δεν μπορέσαμε όλες να τις υλοποιήσουμε. Είπαμε έτσι να ξεκινήσουμε μέσα από τον αθλητισμό, είδαμε πράγματα μαζί, μοιραστήκαμε κοινά κεράσματα, γελάσαμε και παίξαμε και θα δούμε εάν τα παιδιά έχουν αλλάξει γνώμη για το τι είναι αυτό το μακρινό, το άγνωστο, το αλλόθρησκο», σημείωσε η Σμαράγδα Καρασιμοπούλου εκπαιδευτικός στο 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης. Η ίδια μαζί με τον καθηγητή φυσικής αγωγής του μειονοτικού σχολείου Μύκης κ. Καμέα, διοργάνωσαν την εκδρομή. [Η ξενάγηση στην πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων που διαθέτει το τμήμα στην πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής ] Είναι κοινή διαπίστωση ότι χριστιανοί και μουσουλμάνοι «ζούμε μαζί, αλλά ζούμε παράλληλα», ανέφερε η εκπαιδευτικός. Στόχος του προγράμματος είναι «να ζούμε πραγματικά μαζί», τόνισε η εκπαιδευτικός. «Θα ήταν πολύ αισιόδοξο και ευοίωνο να γίνουν και παρόμοιες δράσεις και με άλλα σχολεία της περιοχής, αλλά δεν ξέρω αν και άλλοι συνάδερφοι εκπαιδευτικοί έχουν αυτή τη διάθεση. Εμείς πάντως θα το συνεχίσουμε και του χρόνου. Θα θέλαμε να έχει σχέση με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό παράλληλα, δηλαδή πιθανότατα να κάνουμε και μία επίσκεψη σε ένα αρχαίο θέατρο μαζί», ανέφερε. «Το σκεπτικό ήταν να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά από τον ορεινό όγκο, με τα παιδιά της πόλης, να ανταλλάξουν εμπειρίες, να ανταλλάξουν απόψεις, να παίξουν μαζί, να μοιραστούν την χαρά του παιχνιδιού και να αισθανθεί το ένα παιδί πιο κοντά στο άλλο, παρά τη χιλιομετρική απόσταση που τα χωρίζει», είπε ο κ. Καμέας. Περίπου 20 χλμ χωρίζουν τα παιδιά του ορεινού όγκου με τα παιδιά της πόλης, όμως δεν είναι συχνή η επαφή τους. Οι δάσκαλοι θεώρησαν σκόπιμο να γεφυρώσουν αυτή την απόσταση. Στην εκδρομή συμμετείχαν παιδιά ηλικίας 8-10 ετών και ολοκληρώθηκε με παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα που διαμόρφωσε το ΤΕΦΑΑ. Επιδίωξη του ΤΕΦΑΑ είναι να επεκταθεί αυτό τα πρόγραμμα και για το λόγο αυτό έχει κατατεθεί πρόταση προς το αρμόδιο υπουργείο. Οι εμπνευστές ευελπιστούν ότι θα δώσουν τη δυνατότητα στα σχολεία της περιοχής μας να το υλοποιήσουν.

Πηγή: http://www.xronos.gr/detail.php?ID=97385
ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ Ζούμε μαζί, αλλά ζούμε παράλληλα 29.04.2015 Ο καλύτερος τρόπος να φέρεις κοντά δύο ομάδες είναι οι κοινές δραστηριότητες. Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν εκπαιδευτικοί προκειμένου να φέρουν κοντά μαθητές ενός δημόσιου και ενός μειονοτικού σχολείου της Ξάνθης Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μύκης και το 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης ήταν τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα επισκεπτόμενα χθες τα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής Ρεπορτάζ Όλγα Τσιούλφα Ο καλύτερος τρόπος να φέρεις κοντά δύο ομάδες είναι οι κοινές δραστηριότητες. Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν εκπαιδευτικοί προκειμένου να φέρουν κοντά μαθητές ενός δημόσιου και ενός μειονοτικού σχολείου της Ξάνθης. Διοργάνωσαν μία κοινή εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή μας, τους ξενάγησαν και έπειτα τους άφησαν να παίξουν. Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Μύκης και το 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης, ήταν τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα. Τα παιδιά έφτασαν νωρίς το πρωί της Τρίτης 28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ), στην πανεπιστημιούπολη της Κομοτηνής συνοδευόμενα από τους δασκάλους τους. Ξεναγήθηκαν στο κλειστό γυμναστήριο, στο γήπεδο του στίβου, στο κολυμβητήριο. Είδαν τους χώρους όπου αθλούνται και κάνουν τα μαθήματά τους οι φοιτητές του πανεπιστημίου και γνώρισαν παράλληλα και κάποιους από τους καθηγητές που τους διδάσκουν. [Οι δάσκαλοι των μαθητών μαζί με τον αναπληρωτή καθηγητή του ΤΕΦΑΑ Βαγγέλη Αλμπανίδη] «Στην αρχή της σχολικής χρονιάς σκεφτήκαμε ότι τα παιδιά θα έρθουν κοντά θα γνωριστούν μόνο εάν πραγματικά κάνουν κάτι μαζί, μία κοινή δράση. Είχαμε και άλλες δράσεις σε σχέση με πολιτισμικούς χώρους, που όμως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης δεν μπορέσαμε όλες να τις υλοποιήσουμε. Είπαμε έτσι να ξεκινήσουμε μέσα από τον αθλητισμό, είδαμε πράγματα μαζί, μοιραστήκαμε κοινά κεράσματα, γελάσαμε και παίξαμε και θα δούμε εάν τα παιδιά έχουν αλλάξει γνώμη για το τι είναι αυτό το μακρινό, το άγνωστο, το αλλόθρησκο», σημείωσε η Σμαράγδα Καρασιμοπούλου εκπαιδευτικός στο 7ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης. Η ίδια μαζί με τον καθηγητή φυσικής αγωγής του μειονοτικού σχολείου Μύκης κ. Καμέα, διοργάνωσαν την εκδρομή. [Η ξενάγηση στην πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων που διαθέτει το τμήμα στην πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής ] Είναι κοινή διαπίστωση ότι χριστιανοί και μουσουλμάνοι «ζούμε μαζί, αλλά ζούμε παράλληλα», ανέφερε η εκπαιδευτικός. Στόχος του προγράμματος είναι «να ζούμε πραγματικά μαζί», τόνισε η εκπαιδευτικός. «Θα ήταν πολύ αισιόδοξο και ευοίωνο να γίνουν και παρόμοιες δράσεις και με άλλα σχολεία της περιοχής, αλλά δεν ξέρω αν και άλλοι συνάδερφοι εκπαιδευτικοί έχουν αυτή τη διάθεση. Εμείς πάντως θα το συνεχίσουμε και του χρόνου. Θα θέλαμε να έχει σχέση με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό παράλληλα, δηλαδή πιθανότατα να κάνουμε και μία επίσκεψη σε ένα αρχαίο θέατρο μαζί», ανέφερε. «Το σκεπτικό ήταν να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά από τον ορεινό όγκο, με τα παιδιά της πόλης, να ανταλλάξουν εμπειρίες, να ανταλλάξουν απόψεις, να παίξουν μαζί, να μοιραστούν την χαρά του παιχνιδιού και να αισθανθεί το ένα παιδί πιο κοντά στο άλλο, παρά τη χιλιομετρική απόσταση που τα χωρίζει», είπε ο κ. Καμέας. Περίπου 20 χλμ χωρίζουν τα παιδιά του ορεινού όγκου με τα παιδιά της πόλης, όμως δεν είναι συχνή η επαφή τους. Οι δάσκαλοι θεώρησαν σκόπιμο να γεφυρώσουν αυτή την απόσταση. Στην εκδρομή συμμετείχαν παιδιά ηλικίας 8-10 ετών και ολοκληρώθηκε με παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα που διαμόρφωσε το ΤΕΦΑΑ. Επιδίωξη του ΤΕΦΑΑ είναι να επεκταθεί αυτό τα πρόγραμμα και για το λόγο αυτό έχει κατατεθεί πρόταση προς το αρμόδιο υπουργείο. Οι εμπνευστές ευελπιστούν ότι θα δώσουν τη δυνατότητα στα σχολεία της περιοχής μας να το υλοποιήσουν.

Πηγή: http://www.xronos.gr/detail.php?ID=97385